[120922] Det är sånt som händer

Igår hade jag sista provet; att prata. Först skulle jag välje ett ämne och berätta lite om det. Jag valde japansk mat, och berättade om min favorit, sukiyaki. Sedan skulle man ta en av tre lappar där det stod en situation som man skulle rollspela med läraren. Jag drog en lapp där situationen var att äta på restaurang med en kompis. Det gick inte så bra för mig med att prata, jag blir alldeles för nervös när jag ska testas på att prata! Nu vill jag att det ska bli måndag så jag får se mina resultat!
 
Efter provet gick jag och tre klasskompisar på äventyr till Ebisu, där ingen av oss hade varit tidigare. Vi hittade en outlet-affär där jag hittade (för mig) svenskt godis! ♥ Köpte en påse med cola-flaskor och en påse med de små gummibjörnarna! Köpte också en söt tvättkorg (för framtida bruk) med nallebjörnar på! :P
 
För er som inte redan vet detta, så har jag bestämt mig, av personliga skäl, för att åka hem i December, och inte fortsätta plugga japanska här första halvåret på 2013, som jag egentligen hade tänkt.
 
Jag är glad att jag har lyckats, och framförallt vågat, ta mig hit (något jag aldrig kunnat tro att jag skulle klara!) och testa det jag så länge har drömt om, men det ska bli så himla skönt att äntligen få komma hem igen. ♥
 2012-09-22  10:08:00      Blandat     Kommentarer (1)
carolina

Det är klart att du ska vara stolt över dig själv! :D Jag vet själv hur tufft det är att bara åka bort sådär alldeles själv. Sen har du mer här i Sverige än vad jag hade, så jag förstår att du valt att komma tillbaka.
Du är så grymt välkommen hem, Jeno! :D <333

 2012-09-22 12:01:24     http://acarolinaa.blogg.se
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?