[120913] Kanji är roligt!

Just nu sitter jag och äter en tonfiskmacka och dricker apelsinjuice. Idag och imorgon går vi igenom sista kapitlet för denna nivå; kapitel 20, samt de fyra sista kanji-tecknen. Med de fyra sista blir det sammanlagt 122 kanji som jag har lärt mig! Det är endast ca 4-5 stycken hittills som jag har lite problem med att komma ihåg hur man skriver, men läsa dem alla kan jag göra! Det ni! :D
 
Sista sidan för denna nivå, i min kanjibok!
 
Igår fick jag veta att man måste ha 70% rätt på alla prov om man ska fortsätta till nästa nivå! (man behöver bara ha 60% om man slutar skolan efter denna nivå!) Är så himla nervös inför pratdelen!
 2012-09-13  04:02:00      Blandat     Kommentarer (0)
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?