[120722]

Nu har jag inte uppdaterat på ett tag, mest pga att jag inte har gjort så mycket mer än att sova, äta, plugga och suttit ohälsosamt mycket vid datorn! :P

Igår var det dock ett litet party på min skola, där man fick träffa andra elever som studerar japanska, men också japaner som studerar italienska på samma skola! Jag fick lära känna fyra stycken japaner, varav tre är väldigt intresserad av att få umgås med mig. Min mobil har surrat konstant nästan hela dagen, plus att min nästa helg redan är fullbokad! Så populär man kan vara när man är utlänning då! xD

Idag har jag varit med Simon i Akihabara och shoppat, kanske lite för mycket! Köpte en iPod touch, så jag kan följa Instagram, och ladda ner japanska språk-applikationer som underlättar när man umgås med japaner som kan minimal engelska! Köpte också ett Gameboy Color, Pokemon röd, Kirby och ett Mariospel. Sedan åt vi lite ramen med kött och ägg på! 

Vi hittade också en jättecool vägg med Persona 4-tema!

Var tvungen att ta kort på alla karaktärer som fanns på väggen!
 
Och så en bild från Akihabara!
 2012-07-22  14:43:00      Japan 2012     Kommentarer (1)