[120714] Yamanote

Jag åker tåg till skolan varje dag. Yamanote-sen (-linjen), kliver på på Gotanda, åker förbi Meguro och Ebisu, innan jag till sist kliver av i Shibuya! Sedan samma väg tillbaka efter skolan.

Efter att jag åkt några gånger fram och tillbaka, började jag lägga märke till att det spelades fyra olika melodier på dessa fyra stationer jag stannar vid två gånger om dagen! Samma melodi vid samma station varje dag! Jag tänkte att varje station på denna linje kanske har en egen melodi, men när jag frågade andra om det så sa de bara att de inte ens hade lagt märke till detta alls!

Sedan kom jag på att jag kunde ju Googla om detta, och visst visade det sig att det är sant! Över hälften av stationerna på Yamanote-linjen har sina egna små korta melodier, som spelas när/just innan tågdörrarna stängs! Hur häftigt är inte det?!
 2012-07-14  07:38:00      Blandat     Kommentarer (0)