[120714] Apelsin

God morgon! Här är klockan 12 på dagen och jag har just vaknat! Igår hade vi ett hejdå-party för en tjej som flyttar ut ur huset nästa vecka! Det var väldigt trevligt! Eftersom jag i princip bara har druckit apelsinjuice sedan jag kom hit, så fick jag en apelsindrink att dricka! Den var ganska god! :D

Fick också lära känna en ny japansk tjej, som har varit i Frankrike och USA, vi pratade ganska mycket om kulturskillnader och hemlängtan! Hon berättade bl.a. om att när hon hade varit i Frankrike, hade hon blivit van vid att hälsa på sina vänner med den här kända "pussa-på-kinderna"-hälsningen, och när hon kom tillbaka till Japan hade hon tyckt att genom att buga som hälsning, kunde hon inte uttrycka hur glad hon var att se dem. Hon hade lärt sig att tycka om "kontakt". Jag å andra sidan, som blir nervös och får svettiga händer när man ska skaka hand och krama inte-så-nära vänner, trivs bra här än så länge, där folk inte är så "touchy".

Hon bjöd även med mig till lite "clubbing" ikväll. Hon ville gärna presentera mig för sina vänner! Så det ska bli spännande! :D

Det är lite roligt att jag har bott här i två veckor, men jag får fortfarande se nya människor varje dag som bor i samma hus, som jag aldrig sett förut!
 2012-07-14  05:15:00      Japan 2012     Kommentarer (0)