[120706] たなばた

Eftersom det är tanabata (star festival) imorgon, så fick vi en lapp och ett litet snöre av våra lärare på skolan idag, som vi fick skriva en önskan på och knyta fast vid skolans alldeles egna lilla bambuträd. Tanabata firar man för att de två stjärnorna Vega och Altair (Orihime och Hikoboshi), som är förälskade, får mötas endast dag om året! "The Milky Way" håller dem isär resten av året! Man firar alltså deras möte! Vet inte exakt hur man firar det, men en av dessa saker är iallafall att skriva en önskning till "Gud" och hänga upp i ett bambuträd.

På min lapp står det "Korekara mo kareshi to shiawase onegai shimasu." Som betyder ungefär "Snälla, låt mig få vara lika lycklig i framtiden med min pojkvän, som jag har fått vara hittills."


Och här är min nya mobiltelefon! Skulle egentligen ha fått den på måndag, men jag hade tur och fick den idag istället! :D Så nu kan mina nära och kära maila mig så mycket de vill! :P
 2012-07-06  13:12:00      Japan 2012     Kommentarer (3)