[120818] 絵本の国のアリス

Eftersom jag har legat och latat mig på mitt rum i flera dagar i sträck så tänkte jag att det kanske var dags att gå ut och göra något istället!

Min rumskompis bjöd med mig en restaurang med Alice i underlandet-tema! Det finns 6 olika restauranger (ägd av samma företag), som alla heter olika saker och har olika teman inom Alices värld! Vi vill gå på allihopa, men just ikväll gick vi till restaurangen som heter ehon no kuni no arisu (översätts ungefär till Alices äventyr i bilderboksvärld). Det var jättemysigt, och menyn och maten var jättegulligt! Några bilder:

På första och sista sidan av menyn fanns detta! Häftigt! :D


Pizza i formen av ett kort, den läskiga katten som en slags soppa, och så en kissekatt gjord av glass, grädde och bär som dessert!


Efter restaurangen tog vi taxi och åkte genom Shinjuku (det var väldigt roligt att kunna se staden från en taxi! :D), och hamnade på en slags bar (kallas izakaya på japanska), där vi tog oss en drink och lite plockmat. Jag har hört så mycket gott om plommonvin, så jag bestämde mig för att prova det! Det var verkligen jättegott! Jag förstår varför folk tjatar så mycket om att man bara måste prova det!

Nu, tillbaka till slöheten! Måste plugga lite mer också, eftersom skolan börjar på måndag! Kanjikunskapen måste man verkligen underhålla för att inte glömma! Hade glömt några nu på lovet, men nu är de återigen intränade! :D
 2012-08-18  17:36:00      Japan 2012     Kommentarer (0)